منوی اصلی


نویسندگان


آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پرواز


لوگوی دوستان



آموزش فن بیان

دو شنبه 29 آبان 1402


گفتار و بیان نوعی هنر محسوب می شود. این هنر برقراری ارتباط خوب با دیگران و جلب توجه آنها عمدتاً با کلمات شماست. وقتی شروع به برقراری ارتباط با شخصی می کنید، واقعاً سعی می کنید افکار خود را به ساده ترین و بهترین شکل ممکن به او منتقل کنید.

حال اینکه تا چه حد بتوانید آنچه را که در ذهن شما می گذرد به وضوح به مخاطب خود بگویید و منظور خود را به بهترین شکل ممکن به او منتقل کنید، هنر بیان نامیده می شود. در جوامع امروزی تسلط بر هنر بیانی یک وظیفه و یک ضرورت برای هر فرد تلقی می شود. همچنین برای بسیاری از والدین رشد مهارت های بیانی کودکان بسیار مهم است.

اگر متوجه شده اید، اکثر افرادی که واعظ، مجری تلویزیون و رادیو هستند روش بسیار خوبی برای صحبت کردن دارند (اگر نمی دانید منظور از صحبت کردن چیست، مقاله تکنیک بیان چیست را بررسی کنید.) در واقع بسیاری از افراد مردم می خواهند بتوانید چنین صحبت کنید و اطلاعات و مهارت ها و درخواست های خود را نشان دهید. شاید در ابتدا سخت به نظر برسد، اما اگر بتوانید چند نکته ساده را یاد بگیرید، می توانید به راحتی صحبت کنید و از این مهارت لذت ببرید.

مهم نیست کجا از این تم استفاده می کنید. همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که برای همکلاسی های خود یا در یک جلسه مهم سخنرانی می کنید. یادگیری این تکنیک ها به ارائه محتوای جذاب کمک زیادی می کند.

چگونه صحبت کنیم و صحبت کنیم

در ادامه 10 روش عالی شیراحمدی  برای تقویت مهارت صحبت کردن را معرفی می کنیم. این 10 اصل عبارتند از:

فایل های صوتی را ضبط کنید

کتاب های درسی اصطلاحات

تکرار جملات پیچیده

با هم بخوانید و صحبت کنید

تاکید مناسب، توقف و توقف

تلفظ و حالت مناسب.

توجه به جزئیات

نمونه های مناسب

به زبان بدن توجه کنید

کنترل لحن و صدا

فراموش نکنید همانطور که در عمل با تکرار تمرین به نتایج دلخواه می رسید، در تجلی نیز ذهن شما تمرین کرده و پس از مدتی تکرار می کند و در واقع به نتیجه ای که می خواهید می رسد. ممکن است در ابتدا کمی خسته کننده و زمان بر به نظر برسد، اما مطمئن باشید که پس از مدتی، زمانی که سوار توپ شوید و بتوانید منطقی صحبت کنید، پیشرفت شما چند برابر خواهد شد.

قبل از اینکه روش های بیان و گفتار را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنم سخنرانی آقای جولیان تریگر را تماشا کنید که در مورد عادت هایی صحبت می کند که قدرت گفتار و بیان ما را به شدت کاهش می دهد. شک نکنید که این سخنرانی کمک زیادی به شما در تقویت مهارت گفتاری خواهد کرد.

1. فایل های صوتی را ضبط کنید

یکی از بهترین راه های یادگیری رایگان صحبت کردن که باید خودتان انجام دهید، دانلود فایل های صوتی است. هنگامی که فایل های صوتی خود را دانلود می کنید، به شما این امکان را می دهد که چندین بار خطاهای خود را بررسی کنید و سعی کنید در هر زمان آنها را برطرف کنید. به همین دلیل است که ضبط فایل های صوتی اغلب یکی از بهترین تمرین هایی است که معلمان برای بهبود مهارت های گفتاری ارائه می دهند.

اگر تمرینات را چند روز به طور مداوم انجام دهید، یعنی هر بار فایل صوتی خود را ضبط کنید و با دقت گوش دهید و به اشتباهات خود پی ببرید و سعی کنید آنها را برطرف کنید، پس از مدتی پس از مدتی باعث خطای شما خواهد شد. تا حد امکان پایین باشد و خودتان متوجه خواهید شد که فایل صوتی که در ابتدا ضبط کرده اید چقدر با فایل صوتی نهایی تفاوت دارد.

2. مطالعات در مورد بیان

خواندن همیشه یکی از بهترین روش ها و راه ها برای یادگیری چیزهایی بوده که نمی دانیم. مهم نیست موضوع شما چیست. تنها نکته این است که با مطالعه می توانید راه حل های بسیار جالبی را یاد بگیرید و پیاده سازی کنید. این شما را پس از مدتی انجام کارهای ذکر شده در کتاب، به تغییرات قابل توجهی در موضوع مورد نظرتان می رساند.

اطلاعات اصلی با این بخش تفاوتی ندارد. کتاب های خوب زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید به آن ها مراجعه کنید و از تمرین ها و راهکارهای آن ها برای بهبود مهارت گفتاری خود استفاده کنید. یکی از بهترین کتاب ها کتاب فن بیان نوشته برایان تریسی است. یکی از بهترین مربیان رشد و توسعه در جهان که به افراد موفق بسیاری آموزش داده است.

یکی از بهترین کتاب هایی که در این زمینه می توانید مطالعه کنید تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی در مورد فن بیان بیان داشته باشید، کتاب آداب گفتار اثر دیل کارنگی است. کارنگی یکی از مشهورترین نویسندگان جهان است که پس از سال ها نوشتن و استفاده از آنها برای رشد و توسعه، هنوز هم بسیاری از افراد در سطح جهانی کتاب هایش را می خوانند.

3. جملات پیچیده را تکرار کنید.

یکی دیگر از تکنیک های موثری که می توان برای تقویت مهارت گفتاری استفاده کرد، تمرین جملات دشوار است. هرچه بیشتر جملات پیچیده را تمرین کنید، تلفظ شما بهتر می شود. به همین دلیل است که این تمرین یکی از بهترین تمرین‌ها در کلاس‌های بیان در نظر گرفته می‌شود و اغلب برای کمک به شرکت‌کنندگان در دستیابی به رضایتی که می‌خواهند استفاده می‌شود.

شما جملاتی را انتخاب می کنید که تکرار آنها یکی پس از دیگری دشوار است و در واقع تکرار آنها برایتان دشوار است. تکرار مداوم آن بدون شک بیان شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

جملاتی که بارها شنیده اید و احتمالا تمرین کرده اید. اما هرگز آنها را جدی نمی گیرید و هرگز آنها را تمرینی برای تقویت فن بیان نمی بینید. در ادامه به تعدادی از معروف ترین و بهترین آنها اشاره می کنیم.

دستم روی در بود، در دست من بود!

چه عمل وحشتناکی

یو یو، یورو

سه حبه سیر، سه بطری شیر

یک لیر در لوله، یک سوت در یک لیر

4. همزمان بخوانید و صحبت کنید

آیا تا به حال شما یا یکی از دوستانتان مجبور شده اید یک سخنرانی گروهی داشته باشید، اما وقتی مطالب را ارائه می کنید، یک تکه کاغذ برداشته و کل سخنرانی خود را از روی آن بخوانید؟ بدون شک این رفتار حس خوبی را در مخاطب ایجاد نمی کند و باعث خشکی و رسمیت بیش از حد مخاطب نیز می شود و انعطاف و جذابیت سخنرانی را از بین می برد.

برای حل این مشکل، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید قبل از صحبت در جمع، چندین بار سخنرانی خود را مرور کنید و لحن های مختلفی را که باید در حین ارائه استفاده کنید، یاد بگیرید. . بهترین راه.

متن سخنرانی خود را بنویسید. این بدان معناست که در طول سخنرانی مجبور نیستید مدام به روزنامه خود نگاه کنید و مخاطب خود را نادیده بگیرید و تماس چشمی برقرار کنید. فراموش نکنید که ارتباط چشمی با مخاطب یکی از مهم ترین بخش های سخنرانی و ارائه است. پس آن کلمات را چندین بار تکرار کنید تا کاملا آنها را بدانید. آهنگ های آنها را بشناسید و بتوانید آنها را با لحن و صدای خوب برای مخاطب بخوانید.

5. بر نسبت، توقف و توقف تمرکز کنید.

تاکید، مکث های مناسب و مکث مواردی هستند که باید به آنها تسلط داشته باشید تا بهترین سخنرانی خود را ارائه دهید. گاهی اوقات لازم است در حین صحبت کردن مکث کنید تا مخاطب بتواند حرف شما را پردازش کند و منظور شما را بهتر درک کند. بنابراین در این مرحله باید مراقب باشیم. اگر ندانید کی و کجا آن را انجام دهید، اثربخشی سخنرانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در لحظات خاصی از سخنرانی شما، مخاطب باید واکنش نشان دهد. مانند قسمت هایی که نیاز به واکنش های احساسی مانند تعجب، هیجان یا غم دارد. حتما بعد از این قسمت ها مکث کنید و اجازه دهید مخاطب واکنش نشان دهد. اگر بلافاصله به قسمت بعدی سخنرانی خود بروید، تمرکز حضار را از آن قسمت جدا می کنید و واکنش آنها را نسبت به قسمت درست غیرممکن می کنید. برخی از بخش‌های سخنرانی شما مهم‌تر از سایر بخش‌ها هستند، بنابراین باید بر آن‌ها تأکید کنید تا مخاطب این اهمیت را درک کند.

می توانید از افزایش حجم برای تاکید بر قسمت های مورد نظر خود استفاده کنید. وقتی صدای شما بلند می شود، حضار تمام توجه خود را به شما معطوف می کند و باعث می شود متوجه شوند که این قسمت از صحبت شما از سایر قسمت ها اهمیت بیشتری دارد.

6. بیان دقیق لحن و احساسات

آیا متوجه شده اید که برخی افراد چقدر می توانند با نشان دادن احساسات مناسب هنگام صحبت در مورد یک موضوع خاص، جذابیت یک موضوع را برای شنوندگان خود افزایش دهند؟

در واقع، اگر بتوانید هنگام گفتن یک داستان یا موضوع، احساسات درستی از خود نشان دهید، باعث می شود مخاطب از شنیدن حرف های شما لذت ببرد. این یکی از مهارت های کلیدی یک سخنران است. برای اطمینان از بالاترین سطح بیان و مهارت های گفتاری در رادیو و تلویزیون، گویندگان باید بتوانند احساسات خود راشز در موضوعات مختلف بیان کنند.

هنگام صحبت در مورد یک موضوع ناراحت کننده، صدای آنها باید آرام شود و حالات چهره آنها نیز باید تغییر کند. به همین دلیل از شنیدن این داستان لذت خواهید برد. بنابراین توانایی بیان صحیح احساسات یکی از تمرینات گفتاری است که باید به خوبی به آن تسلط داشته باشید. به عنوان مثال، وقتی در مورد یک داستان حماسی و احساسی صحبت می کنید، حرکات صورت، زبان بدن و بالا بردن صدایتان باید آن موضوع را به خوبی به مخاطب منتقل کند.

7. به جزئیات توجه کنید

هفتمین راه آموزش فن بیان و گفتار، توجه به جزئیات است. جزئیات مناسب عاملی است که می تواند سخنرانی شما را برای مخاطب جذاب کند و یا برعکس باعث کسالت و خستگی شود. حتما تا جایی که لازم است جزئیات داستان را تعریف کنید. نه بیشتر و نه کمتر.

گاهی اوقات مردم به سختی جزئیات یک داستان را درک می کنند و باعث می شود بینندگان اصل داستان و آنچه واقعاً اتفاق می افتد را درک نکنند. بنابراین گفتگوی شما خوشایند نخواهد بود، از طرف دیگر، دیگرانی هستند که آنقدر به جزئیات توجه می کنند که کاملاً از موضوع غافل می شوند و در واقع موضوع را از دست می دهند. بنابراین به این نکته توجه کنید.

8. رویه های مناسب

الگوبرداری مناسب از افراد مختلف می تواند شما را در زمینه ای که به آن علاقه دارید بسیار تقویت کند.

به دنبال افراد موفق در صنعت باشید و از آنها بیاموزید، برای مثال می توانید از سخنرانان بخواهید. شخصی که داستان می گوید یا کسی که کتاب های صوتی تولید می کند تا به بهبود مهارت های گفتاری شما کمک کند.

9. به زبان بدن توجه کنید

شما ممکن است این را ندانید. اما حرکات کوچک شما می تواند پیامی را به مخاطب منتقل کند. سعی کنید محکم و با اعتماد به نفس بایستید. این به مخاطبان شما این حس را می دهد که کاملاً برای جلسه آماده شده اید و اقتدار شما را در نظر آنها افزایش می دهد.

نکته دیگری که باید مراقب آن بود تکان دادن بیش از حد است. حرکت و حرکت بدن روی صحنه از اصول خوب صحبت کردن است، اما به یاد داشته باشید که حتی اگر این اصل ناعادلانه باشد، مخاطب را گیج می کند و پس از مدتی، حرکت و انرژی شما ناگزیر رشد می کند. از تو خسته تر خواهد شد

برای تقویت زبان بدن به شما توصیه می کنم، مقاله زبان بدن را حتما بخوانید که در آن بهترین راه های تقویت این مهارت را ذکر کرده ایم.

10. آهنگ های زنگ و صدا را مدیریت کنید

بلند صحبت کردن یا برعکس خیلی آهسته صحبت کردن، هر کدام از آنها می تواند حضار را از سخنرانی شما خسته کند. پس مطمئن شوید که این موارد را کاملاً دقیق و حرفه ای توصیف کرده اید. شما نمی خواهید آنقدر بلند یا آهسته صحبت کنید که مخاطب نیمی از آنچه شما می گویید را نفهمد. برای ارائه بهترین سخنرانی خود از خویشتنداری استفاده کنید.

در جاهایی که نیاز به تاکید یا توجه است، صدای خود را کمی بلند کنید و در صورت لزوم لحن مناسبی از گفتار به کار ببرید. شما باید با علاقه صحبت کنید و باید آهسته صحبت کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید مخاطب چقدر به سخنرانی شما توجه کند. توصیه می کنم مقاله  آموزش آنلاین گویندگی زهرا شیراحمدی  و نحوه داشتن صدای خوب را دنبال کنید تا با استفاده از نکات آن مقاله بتوانید صدا و لحن خود را بهبود ببخشید.


[ps2id id=’clip’ target=”/]امیدوارم با استفاده از نکات آموزش مهارت های گفتاری و گفتاری بتوانید کارهای بهتری برای خود و مهارت گفتاری خود انجام دهید.

راستی برای دانستن ابعاد زیاد و کاربردهای مختلف عبارات و استفاده از آنها برای درخشش، پیشنهاد می کنم مقاله عبارات در سلام را مطالعه کنید. من به شما قول می دهم که محتوای این مقاله در زندگی روزمره شما مفید خواهد بود. بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

آموزش گفتار مجازی

یکی دیگر از راه‌های عالی برای بهبود مهارت‌های گفتاری و گفتاری، شرکت در کلاس‌های مرتبط با مهارت‌های گفتاری است. چه بهتر از حضور حضوری در دوره ها! اما اگر وقت و حوصله این کلاس ها را ندارید، پیشنهاد می کنم در کلاس های فن بیان شرکت کنید. در این کلاس ها علاوه بر یادگیری مطالب درجه یک عالی، تمرینات عملی را نیز دریافت خواهید کرد که در آن شکی ندارید که بهترین اتفاقات برای شما خواهد افتاد.

موسسه گام تاپر سال هاست که در مورد موضوع بیان تحقیق می کند و در حال حاضر مجموعه ای از نامه ها و دوره های مجازی برای تقویت مهارت های شما آماده کرده است. این به شما کمک می کند تا مهارت های بیانی و زبانی خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید. برای مشاهده توضیحات و آمادگی برای این دوره بر روی دوره غیر حضوری فن بیان کلیک کنید.



نوشته شده توسط parvaz289 در ساعت 5:42



آهنگ جدید دویار به نام «خیالت تخت»

پنج شنبه 25 آبان 1402

متن آهنگ دویار خیالت تخت

بالاخره یه روز میرسه که دستاتو میگیرمو میشی مال خودم

بالاخره یه روز میرسه که هرجا برم بشونمت کنار خودم

یه شبایی میرسه که فقط منو توییم دوتایی چشم تو چشم هم

من به هیچکسی غیرتو تو به هیچکسی غیر من حتی نگاه نکنیMusicdel | موزیکدل

دست از پا خطا نکنی

خیالت تخت

تو یکیو داری که همیشه بهت حواسش هست

تو یکیو داری که مثل سایه کنارت هست

خیالت تخت

من اونقدر تورو دوست دارمت که بدون شب بخیر تو خوابم نمیبره ها

میشه خوشگل تر نشی اینجوری پیش بری یهو دیدی قلبم نمیزنه ها

مقایسه نمیشی با هر احدی خوبه که منو بلدی خوبه که به هم بودیم

منو چشمای خوشگل تو یعنی یه ویوی ابدی

خیالت تخت

تو یکیو داری که همیشه بهت حواسش هست

تو یکیو داری که مثل سایه کنارت هست

خیالت تخت

 

 آهنگ جدید دویار به نام «خیالت تخت»



نوشته شده توسط parvaz289 در ساعت 3:21



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید


مطالب پیشین

آهنگ جدید فرزاد فرزین به نام «جواهر»
آهنگ جدید مهدی احمدوند به نام «تو اومدی منو دلتنگم کنی و منو دلگرمم کنی و»
انواع ابزار دقیق
آهنگ جدید افشین آذری به نام «دلی اولدو گتدی»
معایب جاروبرقی بدون کیسه چیست؟
آهنگ اما دلم برات تنگ میشه نشد بمونم پیشت
آموزش فن بیان
آهنگ جدید دویار به نام «خیالت تخت»
متن آهنگ عاشقانه فرزاد فرزین (وقتی یاد تو میوفتم)
آهنگ جدید محسن یگانه به نام «گذشتم از جلوی چشمام»
اهنگ جدید سینا پارسیان به نام «دیوار کج»
بیوگرافی هلیا امامی بازیگر و همسرش + اینستاگرام
آهنگ جدید اشوان به نام یاد توئه دیوونه کردم باز این رابطه جنگه همش دعواس
آهنگ جدید زانیار خسروی به نام همیشه سهمم از انتظار یه بغض ترک خورده و خیسه
آهنگ جدید ماکان بند به نام «قصه من»
تیراندازی در رجایی شهر کرج/ عاملان تیراندازی فرار کردند
«جمعه سیاه» ۱۷ هزار ایرانی را راهی ترکیه کرد




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parrvaz